Kako projektovati pravi radni imidž
Kako izgledamo ima strašan uticaj na utsak koji ljudi o nama stvaraju. Istraživanja navode da tokom prvih nekoliko trenutaka susreta, pojedinac oformi čak do 30 različitih mišljenja o vama. Ali ima tu još nečega osim samog izgleda kada govorimo o projektovanju pravog imidža na poslu. Potrebni su i odgovarajući stavovi i ponašanja. I bez obzira na kom ste stupnju svoje karijere, uvek ima mesta njihovom doterivanju i usavršavanju.
Kako da počnemo?
Razmislite prvo o celokupnom imidžu koji želite da projektujete. Setite se prethodnih situacija u kojima ste propustili da prenesete željeni utisak i ocenite gde su stvari krenule neželjenim tokom. Da li ste bili dovoljno jasni, ili je ton vašeg glasa bio neodgovarajući, ili ste propustili da gledate u oči sagovornika? Definišite šta vam je potrebno da bi komucirali efektivnije i šta bi želeli da ostali o vama misle.
Uklopite se izgledom
Kako ste obučeni se može negativno odraziti na vašu karijeru. Predrasude zasnovane na imidžu su duboko ukorenjene. Zbog toga je potrebno dugo vremena kako bi se projekcija neadekvantnog imidža korigovala.
Saznajte šta je odgovarajuće u vašoj radnoj sredini i obucite se u skladu sa prihvaćenim normama. Ako idete u posetu novoj kompaniji, raspitajte se o stilu oblačenja pre sastanka. Vaš cilj je da se uklopite, ne da štrčite. Uvek budite uredni, čak iako je stil oblačenja svakodnevno-sportski. Izbegavajte drečave boje i ekstremne frizure. Ako imate bilo kakvih nedoumica oko toga sta da obučete, predlažem vam radije formalan nego ekscentričan izbor.
Poverenje je ključ
Preuzmite odgovornost za svoje akcije. Ako kažete da ćete nešto uraditi, uradite! Nemojte obećavati ono što ne možete da ispunite – daleko je pametnije obećati manje a ostvariti više.
Preuzmite zasluge za postignuto kada su na mestu i priznajte kada ste pogrešili. Ostanite na poslu koliko je potrebno da završite projekte i ispoštujete rokove.
Pažljivo sa manirima
Kao menadžer, sigurno ćete rešavati i dobar deo kriznih situacija, ali nikada ne dozvolite da se na vama vidi da imate loš dan. Ostanite prisebni – izlivi emocija na bilo koju stranu su strogo zabranjeni i neće doprineti vašem kredibilitetu. Nikada se ne koristite i ne zloupotrebljavajte svoj položaj sa aspekta moći, jer ćete brzo igubiti poštovanje drugih.
Uvek se prema kolegama i menadžerima ophodite sa pošstovanjem. Budite diskretni, puni takta i poverenja. Ne upuštajte se u ogovaranja i prepričavanja sukoba ili svađa sa kolegama.
Zadržite dostojanstvo
Bilo da se radi o proslavi u kancelariji ili godišnjoj žurci firme, zapamtite da je u pitanju posao, ponašajte se u skladu sa time. Imajte u vidu da su to vaše kolege sa posla a ne vaši bliski prijatelji i pijte alkoholna pića sa merom. Ne padajte u iskušenje da se poveravate, pričate o svemu i svačemu i pravite ludu od sebe.
Raziđite se na lep način
Čak i kada nastavljate svoju karijeru negde drugde, nemojte uništiti sva svoja prethodna dostignuća tako što ćete zabušavati na poslu, ogovarati svoju, sada bivšu firmu ili menadžera. Stvorite dugotrajan dobar utisak blagovremenim okončanjem nezavršenog posla, pripremom beležaka i uputstva sa važnim obaveštenjima za vašeg naslednika i pomoći vašem menadžeru u preraspoređivanju vaših zadataka.
Rezime:
- Razumite poslovnu kulturu vaše firme
- Uskladite vaš izgled i garderobu
- Preuzmite odgovornost za svoja dela
- Ne gubite živce
- Praktikujte diskreciju, takt i diplomatiju