Kako da rukovodim zaposlenima u mobilnim timovima?
Imati zaposlene koji su članovi mobilnih timova može da donese značajne dobrobiti u smislu bolje produktivnosti, većeg obuhvata tržišta i dužeg zadržavanja ljudi u kompaniji. Međutim, vrlo je značajno da članovi mobilnih timova budu oni zaposleni koji su sposobni da samostalno rade.
U idealnom slučaju, to su ljudi koji poseduju veštine dobre komunikacije i uspostavljanja veza, sposobnosti prilagođavanja, planiranja i organizovanja. Jednom kada zaposleni postane član mobilnog tima, menadžeri treba da smanje nadzor nad njima. Način rukovođenja tipa 'komandovanje-kontrola' u ovim situacijama jednostavno ne funkcioniše.
Eksperti kažu da je najefikasniji način rukovođenja zaposlenima u mobilnim timovima davanjem ovlašćenja i slobode. Ovo znači i da se ocena njihovog radnog učinka obavlja na osnovu njihovih ostvarenih rezultata, radije nego na poštovanju procedura.
Takođe je vrlo važno da se između članova mobilnog tima, njihovih rukovodilaca i preostalog dela kompanije, uspostavi čvrst međusobni odnos. To znači određivanje pravila za angažovanje, definisanje uloga, definisanje ciljeva i načina komunikacije. Komunikacija će uključiti sastanke, grupne diskusije ili telekonferencije.